Fysiotherapie bij COPD

bij COPD

Bent u snel kortademig als u bijvoorbeeld traploopt op boodschappen doet? Bij longaandoeningen (COPD) geeft fysiotherapie u letterlijk meer lucht. Ook als u bent getroffen door het coronavirus (Covid-19). Onze speciaal opgeleide therapeut helpt u om actiever deel te nemen aan het dagelijks leven, minder snel benauwd te zijn en vooral om zelfstandig en op een verantwoorde manier te bewegen.

De behandeling

De behandeling is een combinatie van een beweegprogramma, begeleiding en coaching. We trainen conditie en spierkracht en doen oefeningen om actiever te

worden en beter te kunnen ademhalen. Met coaching stimuleert de fysiotherapeut u om ook na de behandeling in beweging te blijven.

Fysiotherapie na corona

Het coronavirus kan veel impact hebben op uw lichaam. Wellicht zijn uw longen aangetast en/of heeft u lange tijd nauwelijks bewogen. Na een ziekenhuisopname is het belangrijk om snel te starten met fysiotherapie. De begeleiding door onze fysiotherapeut draagt bij aan een goed herstel.

Onze therapeuten

Ruub Vis